Op dinsdag 21 november nodigt de faculteit Economics and Business docenten uit het voortgezet onderwijs uit voor een bijeenkomst waarin de thema’s duurzaamheid en de toekomst van het economieonderwijs centraal staan.

Tijdens deze bijeenkomst geeft de Wageningse agrarisch econoom dr.ir. Jack Peerlings een presentatie over de vraagstukken en dilemma’s die spelen in de agrarische sector met betrekking tot de landbouwtransitie. UvA-hoogleraar prof. dr. Arnoud Boot, hoogleraar in ondernemingsfinanciering en financiële markten spreekt daarna over duurzaamheid en de toekomst van economieonderwijs. De bijeenkomst wordt afgesloten met een paneldiscussie.

Deze bijeenkomst is speciaal gericht op (economie)docenten in het voortgezet onderwijs en biedt een waardevol platform voor discussie en kennisuitwisseling.

Praktische informatie

Discussiesessie: Duurzaamheid in het voortgezet economieonderwijs - Waar blijft duurzaamheid in het economiecurriculum?
Datum: dinsdag 21 november 2023, 13:00 - 17:00
Locatie: Universiteit van Amsterdam, Roeterseilandcampus, Amsterdam

Week van het Economieonderwijs

De landelijke Week van het Economieonderwijs is van 20 tot en met 24 november en biedt inspiratie over hoe binnen het economievak ruimte gecreëerd kan worden voor verschillende economische denkkaders.