Studeer deze zomer alvast aan de Universiteit van Amsterdam! Met onze Pre-University Honours Programma’s brengen we middelbare scholieren (16-19 jaar) van over de hele wereld bij elkaar. Twee weken lang duik je samen in een onderwerp. Je volgt colleges, maakt opdrachten en gaat op relevante studie-excursies in de stad of elders in het land.

UvA Summer School: Pre-university Honours Programmes met een divers aanbod

Voor de zomer van 2024 staan de volgende programma's open:

Business Innovation & Entrepreneurship

In dit programma duik je in de wereld van innovatie en strategie binnen het bedrijfsleven. Je leert de theorie, maar komt ook in contact met de praktijk door middel van bestaande business cases en ondernemers die langskomen als gastsprekers. Na twee weken pitch je met een groepje je eigen start-up idee!

International Relations

In dit programma leer je over de geschiedenis van internationale betrekkingen en bespreken we onderzoeken we verschillende theoretische perspectieven en duiken we in belangrijke onderwerpen in de wereldpolitiek, zoals klimaatverandering, ontwikkeling en oorlog.

Media, Journalism & Society

Welke rol spelen journalistiek en media in de samenleving? In dit programma duiken we in de theorie van journalistiek en media studies. Daarnaast ga je zelf aan de slag met je eigen journalistieke stukken!

Politics & Identity

Elk aspect van ons leven is verweven met politieke beslissingen, zo ook onze identiteit. Hoe kan iets dat zo fluïde is als identiteit de basis vormen voor politiek debat? We onderzoeken het concept identiteit en duiken in ‘identity politics’.

Sustainable Thinking

We zijn ons er steeds meer van bewust dat bepaalde gewoontes en aspecten van de manier waarop we leven niet houdbaar zijn op de lange termijn. In dit programma onderzoeken we het concept duurzaamheid vanuit verschillende invalshoeken: het individu, organisaties, politiek, en meer. Hoe houden we onze planeet leefbaar?

Neem een kijkje op onze website om meer te weten te komen over de verschillende programma’s en meld je aan een motivatiebrief, CV en cijferlijst vóór 15 februari.

Er is ook een First Generation Scholarship: een studiebeurs voor scholieren die als eerste in hun familie aan de universiteit gaan studeren. Met vragen kun je mailen naar summer-info-gsss@uva.nl